End of an era


Såg den sista Harry Potter filmen ikväll med Julia. Det känns så sjukt att det är helt slut nu, läste visserligen klart bokserien för cirka fyra år sedan men ändå, nu är det verkligen helt och hållet slut. Inga fler böcker, inga fler filmer. 
Dessa har verkligen funnits med mig under hela min uppväxttid och har säkert präglat mig en del som person, garanterat haft ett visst inflytande över mig iallafall. Och nu är det över. Jag grät många gånger under filmen, trots att jag visste allt som skulle hända och även vid tillfällen som inte ens var sorgliga egentligen. Kan inte hjälpa det! 
Nu låter jag förstås alldeles för melodramatisk och typ besatt haha, men det här var faktiskt en speciell filmupplevelse för mig. Det känns lite som slutet på en epok. Tror nog att andra inbitna Harry Potter-fans kan förstå hur jag menar! 

Saw the last Harry Potter movie tonight. Definitely a very emotional moment for me, it feels crazy that it's all completely over now! But I guess that everything must come to an end at some point, and make room for new, magical beginnings.




Comments

Comment:

Name:
Remember?

E-mail: (won't be published)

URL/website:

Comment:

Trackback
RSS 2.0